Tjenestedesign: 4 trender og 2 strategier

I 2012 kom boken Opplevelsesøkonomi, kunsten å designe opplevelser, av Ann-Jorid Pedersen. Ann-Jorid P. sin leseverdige bok refererer mye til herrene Pine og Gilmore og deres forskning på menneskenes opplevelser, og ikke så mye på økonomien. Men herrenes modell; the progression of economic value (side 4 i presentasjonen) er interessant, på mange måter, og øverst og dyrest ligger Transformations. Spørsmålet er altså: Når kommer Transformasjonsøkonomien (hvis den da ikke er her)?

Parallelt har vi: Produktdesign, tjenestedesign, opplevelsesdesign – så hvorfor ikke transformasjonsdesign?

Alle på byrået er er selvfølgelig ikke utdannet tjenestedesignere. Thea kjører derfor skole med innlegg og diskusjon på fredagsmøtet (vår hellige ukentlige time med deling av kunnskap og erfaringer) av og til. Og nå sist etter å ha vært hos Netlife Research og hørt Harley Manning.

Thea Basthus Nielsen

Vis Sidsel Lie sin LinkedIn-profilVis profilen til Sidsel Lie