Grid og Brunch har sammen utviklet ny strategi og kommunikasjonskonsept

– Alle merkevarer trenger å bli revitalisert innimellom, sier Pål Fasseland, direktør for markedsføring i Ekornes Beds.

For morgendagen

Tidligere i år vant reklamebyrået Brunch og designbyrået Grid byråkonkurransen til Ekornes Beds og deres varemerke Svane. Nå er det første resultatet av det nye samarbeidet på plass. Med kampanjen «For Morgendagen» ønsker Svane å fokusere på viktigheten av en god natts søvn.

– Som forbruker er det ikke lett å forstå forskjellen på ulike senger. En viktig del av jobben er derfor å gjøre det enklere å forstå hvorfor man sover ekstra godt i en Svane-seng, sier Mette Skyberg, prosjektleder i Grid.

Andrea Csak, prosjektleder i Brunch, sier søvn er et spennende tema.

– Vi tror folk er mer bevisste nå, på hvor mye søvn har å si for hvordan vi presterer, og ikke minst helsen vår. Det er ikke lenger status å snakke om at man bare sover fem timer, sier Csak.

Nært samarbeid

De to byråene har i fellesskap utviklet en ny strategi, posisjonering og et kommunikasjonskonsept. Deretter har Grid jobbet med visuell identitet og brukeropplevelser, mens Brunch har utviklet ny reklamekampanje.

– Svane er en kjent og kjær merkevare som har lange tradisjoner i det norske markedet, men alle merkevarer trenger å bli revitalisert innimellom og nå var tiden inne for oss i Svane, sier Pål Fasseland, direktør for markedsføring i Ekornes Beds.

Stjernekokk i ny Svane-reklame

I hovedrollen i den ene reklamen er Maaemo-sjef Esben Holmboe Bang.

Se filmen > For morgendagen