Henter rådgiver fra ledergruppen i Schjærven

Merkevare

Lasse Maugesten blir strategisk rådgiver i Grid branding med fokus på kundeopplevelse.

Kampanje 27.05.2020

Lasse Maugesten går til Grid branding (tidligere Grid design) og blir der strategiske rådgiver med fokus på kundeopplevelser. Maugesten forlot nylig jobben som leder for New Retail Strategi i Schjærven.

– Jeg har kjent til Grid i mange år og det er få merkevare- og designmiljøer som er så faglig tunge på et så bredt spenn av fagdisipliner som Grid, sier Maugesten.

– Kombinert med menneskene, kulturen og kompetansen og den stoltheten alle har av å jobbe i Grid kunne jeg ikke si nei når jeg fikk muligheten til å begynne her, fortsetter han.

– Sjelden kombinasjon
Byråleder i Grid branding, Henning Gustavsen, forteller at de tok seg svært god tid for å finne rette person til stillingen.

– Lasse Maugesten har en sjelden kombinasjon av god merkevareforståelse samtidig som han er veldig stødig på prosessledelse og rå på konseptutvikling. Slike komplette rådgivere «vokser ikke på trær», sier Gustavsen.

– Lasse passer oss og kundene våre perfekt for å skape helhetlige kundeopplevelser som befinner seg i møtet mellom fysiske og digitale løsninger, fortsetter byrålederen.

Andre ansatte på kort tid
Maugesten blir med det Grid branding sin andre ansettelse på kort tid etter at byrået nylig hentet Stian Habbestad fra Cisco.

Les også: Blir kreativ teknolog: – Vi har skutt gullfuglen

Merkevare- og designbyrået Grid branding ble etablert i 1982 og omsatte for 34 millioner i 2019. Selskapet har 27 ansatte og jobber med kunder som Coop, Q-Meieriene, Orkla og Vy-gruppen.