Koreanere i kø for å kjøpe Synnøve Findens brunost

Norsk brunost i Korea
– Synnøve Finden er symbolet på en suksessfull kvinne, og hun inspirerer enhver kvinne i området, sier gründer Eom.

Norsk merkevare blir koreansk forretningsidé

Da sørkoreanske Seungwoo Tak smakte brunost for første gang, smakte det i gane og hode.

– Smaken var helt fantastisk.

Etter en familietur til Norge ville Seungwoo Tak og kona Jeonmi Eom kjøpe brunost hjemme i Sør-Korea. Det fantes ikke.

Derfor bestemte Seungwoo seg for å gjøre det selv, og tok kontakt med Synnøve Finden i Norge.

Denne herlige snutten så vi på Instagram og fikk den tilsendt. – Sjekk Synnøve Korea på Instagram.

Og importen er ikke bare til eget forbruk, for ekteparet har nå etablert både brunostutsalg og brunostkaféer.

Ni måneder etter at idéen ble unnfanget åpnet Synnøve Korea sin første restaurant i mars 2019. Alle rettene er basert på brunost.

Historien om Synnøve Finden

Jeonmi Eom forteller at de har satset stort på logoen og fortellingen til Synnøve Finden. Hun tror at dette har bidratt til suksessen, fordi folk elsker historien og karakteren.

Distinkt merkeelement og brand code
I utsalgsstedene til Synnøve Korea finner du plakater og pappfigurer av den ikoniske Synnøve-jenta. Foto: Synnøve Korea

– Synnøve Finden er symbolet på en suksessfull kvinne, og hun inspirerer enhver kvinne i området, sier Eom.

Per nå har Synnøve Korea fem utsalgssteder i Sør-Korea, og Jeonmi Eom har en klar framtidsvisjon for bedriften:

– Målet er at Synnøve Korea skal bli Synnøve Asia.

Merkeelementer og visuell identitet

Mer om Synnøve

Toppbildet: Når Synnøve Korea åpner utsalg i landets største byer er det stor pågang. Foto: Synnøve Korea