Gudbrandsdalsost
Gudbrand og Fløtemys
Merkemaskot
Fløtemysost
Visuell identitet

Synnøves brune oster

Fløtemys og Gudbrand er revitalisert med et distinkt, helhetlig design og sterkere branding.

Lav kjennskap

Synnøve Finden er utfordrer i brunostkategorien som domineres av én stor aktør. Fløtemys og Gudbrand fra Synnøve har likevel fått godt fotfeste og definitivt funnet sitt publikum. 

Med økende markedsandeler og mer tilstedeværelse i dagligvare hyllene, er det viktig for Synnøve Finden å øke kjennskapen og preferanse for merket.

De ønsker ikke å bli forvekslet med konkurrenten og ville derfor gradvis distansere seg med et helhetlig designspråk og sterkere branding – uten å miste relevans og gjenkjennelse for forbruker.

Merkemaskot og distinkte brand codes

Synnøves serie av brunoster er revitalisert i sin helhet. Synnøve er ung, innovativ og leken, og som merkemaskot har hun en sentral rolle i brandingen. Hun opptrer i ulike positurer som en integrert del av designet.

Fløtemys

«Synnøveland» er landskapet hun beveger seg i. Den ikoniske jenta og illustrasjonsstilen med fravær av foto og naturalistisk gjengivelse av ingredienser, gjør helhetsinntrykket til noe helt eget basert på distinkte brand codes.

Designet er vennlig med bred appell. Akkurat sånn Synnøve skal være.

I tillegg til originalserien lanseres det også noen sjeldne utgaver, som bare kan kjøpes i en begrenset periode. Smak av karamell, appelsin og lakris har skapt overskrifter og stor begeistring hos det norske folk. I julen 2020 kom brunosten med smak av pepperkaker.