Ny profil og butikkonsept for Bademiljø

Hjertet i butikkonseptet er studioet, hvor Bademiljø sine rådgivere arbeider med den enkelte kundes behov og drømmer.

Bakgrunn

Bademiljø er en medlemseid kjede som selger komplette bad og rørleggertjenester til prosjekt- og privatmarkedet. Bademiljøs posisjon er sterk og solid, men den visuelle identiteten og butikkonseptet var utdatert og ga ikke den opplevelsen man forventer i en slik kjede. I tillegg blir den tradisjonelle rørleggerbransjen utfordret og konkurransen fra nettaktører og byggevare øker år for år.

Oppgave og løsning

For å møte utfordringene besluttet Bademiljø å samarbeide med Grid om utvikling av ny visuell identitet og retail design. Målet er en styrket posisjon som: Bademiljø – best på bad!

For de fleste er bygging eller totalrenovering av våtrom en omfattende, komplisert og stor investering. Usikkerheten blant kundene er høy.

Den nye visuelle identiteten kommuniserer profesjonalitet og den trygghet du får som kunde hos Bademiljø. Den er robust for å kunne appliseres på ulike flater, og tidsriktig skarp formidler den interiør- og designaspektet.

Butikkonseptet har fokus på helhetlige løsninger og kompetanse. Informasjonspunkter og kommunikasjon om kompetanse og totalleveranser er sentralt i inngangssonen. Tydelige siktlinjer og god oversikt gjør at trygghet etableres umiddelbart. Interiøret er gitt en dempet fargepalett, noe som fremmer produktene og de inspirerende utstillingene.

I Studio synligjøres tilvalgsprodukter og håndverksteknikker i inspirerende og innbydende sone

Hjertet i butikkonseptet er studioet, hvor Bademiljø sine rådgivere arbeider med den enkelte kundes behov og ønsker. Her er det arbeidsflater og tilgang til fargeprøver, flisprøver, belysning og andre viktige tilvalg til drømmebadet.

For kunder som klarer seg på egenhånd er butikken strengt kategorisert for å gjøre det enkelt å sammenligne og velge produkter. Et gjennomarbeidet system for mekanisert salg med produktinformasjon, tips og råd støtter opp om dette. Alt for å gjøre handleopplevelsen enklere og mer positiv.

En fornøyd kjedeleder John-Arne Eiken under åpningen av første pilotbutikk i Åsane i Bergen

Grid design gratulerer Bademiljø Andersen og Sønn AS i Bergen med den første pilotbutikken. Flere butikker er under utvikling.