Pizzanytelse med attitude

Det er godt mulig å fokusere på grunnen til å oppsøke kategorien, og likevel skille seg ut!

Nytelse på alvor

Orkla ønsket å utvikle reklamefilmer for BigOne som er tett på produkt, og viser at BigOne er et merke som tar pizzanytelse på alvor.

Nytelse er hovedgrunnen til å kjøpe pizza. På internett florerer memes med teksten “Pizza is like sex. When it’s good, it’s really good. When it’s bad, it’s still pretty good.”

Pakningsdesign

Utfordringen var dermed: Hvordan lage produktnære nytelsesfilmer som bygger BigOne, og ikke kategorien pizza? 

Personlighet gir differensiering

Alle pizzamerker kan vise fristende pizzabilder, men BigOne skal vise dem med en personlighet som skiller seg fra konkurrenter.

Brand identity

BigOne går kompromissløst til verks for å gi målgruppen den ultimate pizzaopplevelsen, og skal fremstå både ustoppelig og tøff. Musikken som er utviklet til filmen har derfor et heftig driv, kameravinklene er annerledes, zoom benyttes for å skape dynamikk, og klippen er rask. 

Brand codes sikrer avsenderidentitet

Mediebildet er støyende og fragmentert, og en reklamekampanje skal tas ut på en rekke flater. Kravet om rask identifisering er derfor større enn noensinne.

Løsningen er å bygge brand codes – altså utvikle særegne kjennetegn for merkevaren som brukes så mye som mulig på tvers av flater.

Kommunikasjon

Grid har utviklet pakningsdesignet for BigOne (les caset, og se hvordan design og reklame spiller hverandre gode – se BigOne identitet og pakningdsdesign HER).

Fra designet viderefører vi eierskapet til blåfargen, en selvsikker tone-of-voice og bold typografi. I skippbare versjoner for SoMe, er BigOne-logoen også integrert i den blå bakgrunnen. 

Resultatet er reklamefilmer som sier pizza, pizza, pizza, men samtidig også BigOne, BigOne, BigOne. Særegen personlighet gir differensiering, og brand codes sikrer avsenderidentiteten. 

Filmene er produsert av Flambert, mens musikken er laget av Verdens sterkeste mann.

Les også Kampanje: Nytt byrå skal få Big One til å skille seg ut i frysedisken: – Heftigere enn konkurrentene