Coop Vegetardag

Coop lanserer en ny serie vegetarprodukter som gjør det lett å ta en vegetardag!

Bakgrunn

Interessen for å spise mindre kjøtt er stadig økende. Begrep som flexitarianer og deltidsveggis er i ferd med å etableres, og Coop vil møte forbrukernes ønske om en grønnere hverdag ved å lansere en serie velsmakende vegetarprodukter.

Oppgave og løsning

Vegetarburgere plasseres sammen med andre burgerprodukter i kjøttdisken. Serienavnet må altså være tydelig på at dette er vegetarprodukter.

Navnet Vegetardag inviterer også kjøttspisere til å velge et grønnere alternativ i kjøpssituasjon. Hvem som helst kan ta en vegetardag selv om de ikke er vegetarianere.

Vegetardag med Coop burgermiddag

Designet på serien er lekent og røft, med et tydelig serie-symbol som er lett å navigere seg frem til.

Kjempesuksess

Sommeren 2016 ble de første to produktene lansert; Rødbetburgere og Erte- og bønneburger. Burgerne ble umiddelbart en av storselgerne, og på høsten ble det lansert flere middagsprodukter. Suksessen er et faktum og nå dobler Coop vegetarsatsningen.

Fakta Coop Vegetardag

  • Består i dag av seks ulike middagsprodukter. I tillegg til de to vegetarburgere, ble det i fjor høst lansert fire nye produkter i serien: Coop Pulled, Coop Tacofyll, Coop Salatterninger og Coop Nuggets
  • I februar lanseres seks nye vegetarprodukter
  • Alle produktene i Vegetardag-serien er soyafrie
  • Produktene selges i Coops kjeder: Extra, Obs!, Coop Mega, Coop Prix, Coop Marked og Matkroken