Hoff potteter

Opphøgde favoritter fra Toten og Norges mest populære krydder byr på mer fristelse og blikkfang.

Bakgrunn

Hoff Opphøgde potteter er hele Norges pommes frites favoritt. Den særegne svarte posen har vært suveren i mange år, men den siste tiden har konkurransen hardnet til. Spesielt har private merker (kjedenes egne) tatt økende markedsandeler.

For å sikre posisjonen som markedsleder og skape ytterligere vekst var tiden inne for oppgradering av pakningsdesign.

Oppgave og løsning

Beholde særpreget som helt ekte totning og øke distansen til konkurrentene – attraktiv og annerledes.

Viktige designgrep var å beholde dagens fargebeholdning og karakteristiske logo, men samtidig oppdatere uttrykket.

Et flott totenlandskap og herlige Opphøgde potteter byr på mye fristelse og blikkfang i frysedisken.

Reklamefilmen er laget av Circus

I Pakningsdesign og trender kan du lese om trendene som preger 2016.