Løiten Tur Aquavit

Fyldig, rustikk aquavit med smak av lakrisrot som egner seg godt ved bål og leirplass.

Bakgrunn

Arcus ønsket å utvide Løiten-aquavitenes nedslagsfelt. Den nye varianten skulle ha navn og identitet som er relevant for nytt kundesegment og situasjon; på tur i skog og mark, ved bålet med gode venner, i hytteveggen. Dette er en ny Løiten-situasjon som vil utvide kundeperspektivet betydelig.

Oppgave og løsning

Arcus blandet en fyldig og rustikk aquavit med smak av lakrisrot. En blanding som egner seg svært godt ved bål og leirplass. Navnet ble etter litt testing, besluttet å være Tur-Aquavit.

Designkonseptet måtte bidra til å kommunisere brukssituasjonen på en umiddelbar måte, samtidig som man ikke ekskluderte andre situasjoner.

Det som er sentralt i manges oppfatning av tur er bålkosen. Den nyter man i fulle drag uansett hvor man er i naturen. Bål ble valgt som fokuselement og identitetsbærer, og illustrasjonen er gjort av Fred van Deelen etter art direction fra Grid. Gull og mørkegrønt gir en følelse av kvalitet og smak.

Tur Aquavit er behørig testet av Grids eget testteam og fungerer meget godt i henhold til intensjonen.

– Ingen ryggsekk uten!

Løitens logo og brandingelementer er utviklet av Olssøn Barbieri for Arcus.

Bruk av alkohol kan gi ulike skadevirkninger. Nærmere informasjon finner du her.