Møllerens mel i boks

Møllerens melposer har vært uendret siden 2006. I 2014 er tiden moden for nytt og tiltrekkende design.

Synlighet i butikk, mer intuitive valg og inspirerende kjøpsprosess, samt bånd til Møllerens historie var utpekte forbedringsområder.

Nordmenn har kultur for å bake selv. Det er noe personlig vi gjør for, og sammen med, de vi er glad i. Målet er altså mer enn selve konsumet. Ergo er melprodukter relativt interessant for veldig mange.

Oppgave og løsning

Grid har, i samarbeid med Sofie Blich som er ansvarlig for melkategorien hos Norgesmøllene, utviklet visuell identitet og pakningsdesign.

For å styrke unik identifikasjon og økt visuell tilstedeværelse ble en en visualisering av Møllerens historie det bærende identitetselement. Den illustrerer tradisjoner, bruksområder og ikke minst bakeglede.

Merket for god design 2014, foto Johnny Syversen

Tydelig fargekoding forenkler navigasjon, og innføring av hvite og lysebrune poser gjør det lett å velge mellom siktet og sammalt mel.

Med det nye designet kan alle nyte bakegleden – som vel handler mest om å glede andre! Norgesmøllene revolusjonerer også melhyllen med dagligvarenyheten som løser over 100 år med irritasjon.

Filmen er laget av MK Norway