In-store kommunikasjon
Kommunikasjon i butikk
retail
Kuneopplevelse
Optimera
Utvikling av ny avdeling

Montér forenkling og inspirasjon

Montér fortsetter fokuset på gode brukeropplevelser i byggevarehuset, og gjennomfører nå pilotprosjekter på varegrupper som kundene opplever som krevende å orientere seg i.

Bakgrunn

Dør- og vindusavdelingen har tradisjonelt sett bestått av et stort sortiment med volumkrevende produkter. Å få vist frem et relevant utvalg i varehuset, på en effektiv og kundevennlig måte er en stor utfordring.

Montér
En god forståelse av kundereisen danner grunnlag for nye eksponeringsløsninger.

Optimera ønsket å se på muligheten for å komprimere utstillingene og gjøre avdelingen mer tilpasset kundenes nye handlemønstre og fremtidens byggevarehandel.

Vi vil gjøre det enklere for kunden å forstå produktene

Kategorien består i høy grad av produkter som spesialtilpasses og bestilles på mål, og salget handler mye om å veilede kunden gjennom de riktige valgene.

Med denne innsikten ble det skissert helt nye løsninger med fokus på forenkling og inspirasjon.

Tekniske tegninger
Retail is detail! Materialkunnskap og konstruksjon inngår i leveransen.

Avdelingen er nå pedagogisk bygget opp med fysiske prøver og kommunikasjon som forklarer produktfordeler og funksjoner.

Hva er den beste åpningsmekanismen for ditt vindu? Har du behov for solskjerming? Ønsker du et vedlikeholdsfritt hus?

Den som ikke vet – har ikke lyst.

Hvordan vise stort utvalg med mindre plass?

En tydelig prioritering, i kombinasjon med skjermer som viser flotte miljøbilder fra resten av sortimentet, tillater at antall produkter i utstilling kan reduseres.

Strategien er å flytte salget oppover i prisnivå,og det fokuseres på å løfte frem fordelene ved de produktene Montér ønsker å selge mer av. Samtidig er det lagt vekt på å veilede kundene og forklare forskjellene på “god – bedre – best” produkter, og hvorfor de bør velge ulike funksjoner eller kvalitet.

Montér ruller nå ut konseptet i alle sine varehus.