Pakning
Pakningsdesign
Pakningsdesign
Brand code
Reklame
Reklame
Pakning
Reklame

Gangnam style på norsk

Vi så med ærefrykt på hvordan vi kunne oppdatere det ikoniske designet som i sin tid var revolusjonerende i kategorien.

Litt livlig lime curry og Passe piffa chillikylling

Mr. Lee lanserte nylig for første gang på mange år nye smaker i norsk dagligvare.

Visuell identitet

Da oppdraget gikk til Grid så vi med ærefrykt på hvordan vi kunne oppdatere det ikoniske designet som i sin tid var revolusjonerende, og sørget for fantastisk stand out i hyllen, med det mest karaktersterke fjernsignalet i sin kategori.

Autentisk uttrykk

Det sterke fjernsignalet og merkemaskoten er gründeren selv, Lee Chul-ho, som kom til Norge fra Korea som 17-åring. 

Vi ønsket å videreføre særpreget, og sikre en god link til de eksisterende produktene, samtidig som vi tok designet inn i et mer moderne, og vesentlig mer autentisk uttrykk.

pakningsdesign

Oppdraget startet med research på design fra koreanske nuddelprodusenter, og vi lot oss inspirere av fargene de bruker. Sterk fargebruk og to neonfarger ble en avgjørende og særlig distinkt brand code for det nye uttrykket.

Samtidig var det viktig for oss å bevare Mr. Lee sin umiskjennelige tone of voice på pakningen. Dette resulterte i de lekne produktnavnene, og tekstbudskapet til den animerte figuren på pakken.

Totalt sett ble dette et design vi er stolte over, og som vi håper får deg til å trekke litt på smilebåndet når du ser det i hylla.

Håper det smaker!