Brukeropplevelse
Italiensk brukeropplevelse
Brukeropplevelse
Brukeropplevelse
Brukeropplevelse

Italiensk på menyen takk!

Italiensk kokkekunst er høyt elsket over hele verden og sentralt i oppgaven var å få frem at det gode måltidet er hjertet i italienske kultur.

Bakgrunn

Oppdragsgiver Select Service Partner (SSP) ønsket å tilby folkelig italiensk kvalitetsmat til de reisende på norske flyplasser. Løsningen ble å revitalisere et brand de hadde i sin internasjonale merkeportefølje med en norsk vri.

Negroni er et italiensk kjøkken med autentiske og kortreiste ingredienser. Det handler om håndlaget mat og kjærlighet til gode råvarer.

Navnet Negroni skulle videreføres, men utover det ble Grid gitt ansvaret for å ta frem et helhetlig konsept og branding som leverer på kundeløftet om den «ekte Italienske kjøkkenopplevelsen»

Brukeropplevelse

Negroni serverer alt fra nykvernet kaffe og bakverk om morgenen, sharing plates med skinke og ost til perfekt bakte pizzaer og deilige pastaer om ettermiddagen og kvelden.

Til god mat, trenger man god drikke! Det serveres ekte espresso laget av kaffe fra Italia, vin og cocktails. Selvsagt tilbys cocktail-klassikeren – konseptet deler navn med, Negroni!

Sentralt i oppgaven sto det å få frem at det gode måltidet er hjertet i den italienske kulturen, og slik er det hos Negroni også. Serveringstilbudet skal være enkelt å forstå for publikum. Her håndlages mat på bestilling, det er nedpå og hyggelig men likevel effektivt.

Løsning

Negroni er tilgjengelig og folkelig, en nabolagsrestaurant der alle er velkommen og føler seg komfortable, uansett hvilken tid det er på dagen. Hver enkelt restaurant er unikt utformet for å skape et miljø med fokus på utmerket mat, godt selskap og avslappet stemning.

Sten-ovnen er ikke bare et nødvendig arbeidsverktøy i Negroni – den er også midtpunktet i salgsdisken, et kjøkken «teatro» – hvor ferske, håndverkspizzaer med førsteklasses ingredienser blir bakt hele dagen. 

De stripete markisene i rødt og hvitt brukes som fjernsignaler for å dekode hvor maten har sitt opphav og for å skape følelsen av å gå inn i en italiensk familierestaurant. En variert materialpalett, med italiensk marmor, hvite fliser og rustikt treverk understreker den typiske stilen fra det folkelige italienske.

En kombinasjon av pinnestoler og skinnsofaer er valgt for å tilfredsstille de som ønsker rask bespisning og de som har bedre tid. Utstrakt bruk av pendel-belysning i variert utførelse skaper en lun atmosfære.

Matfoto brukes for å trigge sanseapparatet, mens menyer og kommunikasjon om tilvalg har en viktig funksjon for å gjøre det enkelt for kundene å velge, og holde transaksjonstiden nede. All mat og drikke betales ved bestilling og hentes ved et eget punkt når den er klar –  og rykende fersk.