P4 Lyden av Norge

Ny visuell identitet, merkearkitektur og designprogram har tatt vare på enkelte elementer; de fargede stripene, bokstaven P, kanalidentifikator og pay-off.

Om prosjektet

Med den nye logoretningen markeres inngangen til en digital radiohverdag hvor både kanalprofil og programledere blir mer synlige. Ønsket var å sette en sterk familiesignatur på kanalporteføljen, med P4s redesign og den nye P6 Rock.

Arbeidet begynte med etableringen av en kanalarkitektur, med fokus på en tydelig felles visuell plattform for P4 gruppens kanalportefølje.

Det skal være enkelt for lyttere å forstå sammenheng mellom de ulike kanaltilbud i tillegg til kanals frekvensplassering.

Noten i den opprinnelige logoen er byttet ut med en lydboble, men fortsatt tar symbolet utgangspunkt i bokstaven P.

Det ble lagt vekt på en basisform for alle kanaler som best kommuniserer P4s verdier for lytterne; de beste programledere som holder deg oppdatert på nyheter så vel som trafikken – i tillegg til den beste musikken uten å ty til tekstlig avsenderelementer fra P4-gruppen.

Du kan lese mer om prosjektet i Kampanjes artikkel P4 skifter ham.