Visuell kommunikasjon
Visuell kommunikasjon
Pakningsdesign
Identitetsdesign
Kommunikasjon
Kommunikasjon
Packaging

«Bring Fiji to the mountains»

Revitalisering av Bulas merkevare gjennom historiefortelling og nytt pakningskonsept.

Bakgrunn

Matilda Guillemot, merkevareansvarlig for Bula hos Active Brands:

”Bula er et merke som har vist seg å ha trofaste og engasjerte fans, til tross for at vi ikke har investert i merket. Når vi bestemte oss for å satse, gav vi Grid utfordringen: Finn tilbake til kjernen i Bula merket. Hva handler det Bula-story om, og hvordan kan vi tolke dette i et nytt pakningskonsept?

“Bula bula” is a fijian greeting that stands for “good life, health and happiness” values which remain at the heart of the bula brand to this day.”

To amerikanske ski-team, som var innom Fiji mens de var skibomser i 1983, fikk idèen: «Bring Fiji to the mountain!”

Løsning

Bula pakningskonsept heier på de som følger sine drømmer og verdsetter det å leve et bekymringsløst liv. – Henge med familie og venner, ha det gøy, reise og kanskje viktigst av alt, ikke ta ting for høytidelig.

Konsept

Designspråket løfter frem attituden i merket, og drømmere fra virkeligheten er heltene og merkets ambassadører.

Heltene er personer som målgruppen vet hvem er, og/eller ønsker å identifiserer seg med. Dette støttes ytterligere med en tone-of-voice som tydelig skiller seg fra annen teknisk bekledning, og gir merkevaren særpreg og egenart.

– We’ve been living the good life since 1983, now it’s your turn to start living it too!