retaildesign
Retail
Oslo lufthavn Gardermoen
Retail
Oslo lufthavn Gardermoen for SSP
Retaildesign for SSP
Salmon House Oslo Lufthavn

Alle elsker Salmon House!

Salmon House of Norway, gaten til skandinavisk matkultur og tradisjoner.

Ingen i Norge selger mer laks per kvadratmeter

”The Food Travel Experts” er vårt mantra i SSP. Det forplikter. Vi skal være best i klassen på å forstå de reisendes behov og skape positive kundeopplevelser.

Å levere på et slikt løfte krever mye. Utmerket mat er en selvfølge, men for å lykkes må du ha entusiastiske medarbeidere som er opptatt av mat, inspirerende utsalgssteder og førsteklasses drift.

Norsk laks er i særklasse. For de reisende fungerer konseptet spesielt bra fordi det er enkelt å forstå. Og de positive assosiasjonene til norsk laks gir oss anledning til å tilby andre kvalitetsprodukter med troverdighet.

- Ikke så veldig lenge før åpning. Foto: Småspent Harald J. Viberg

Dette er 4. redesign av konseptet. Ingen i Norge selger mer laks per kvadratmeter enn Salmon House på Oslo lufthavn. Publikum elsker det ganske enkelt. Derfor satser vi så tungt på Salmon House”

May-Nina Alstad, Marketing Service Director Nordic, SSP.

Løsning

Navnet Salmon House er viktig og speiler hva vi er eksperter på. Det unike er at det i tillegg fungerer som veiviser og paraply for andre delikatesser og matsuvenirer fra hele landet.

Designspråket i den visuelle identiteten får navnet til å stå tydelig frem, gjennom bruk av en enkel typografi, lakserosa identitetsfarge og dekorelementer inspirert av norske håndverkstradisjoner.

Identitet- og retaildesign
Oslo lufthavns skandinaviske skattkammer. Foto: Fornøyd Harald J. Viberg

Heltene i butikken er varene selv, og butikkens innredning løfter delikatessene frem i et moderne kjøpmannsuttrykk. Arealet er lite, og innredningselementene er utformet som moduler.

Den lett tilfeldige plasseringen er tilsiktet og gir en opplevelse av naturlig variasjon, og mulighet for oppdagelsesferd – slik et skattkammer bør gjøre. Dette bidrar til å gi produktene ytterligere egenart og en rikere og mer positiv handleopplevelse.