Ingen i Norge selger mer laks per kvadratmeter
”The Food Travel Experts” er vårt mantra i SSP. Det forplikter. Vi skal være best i klassen på å forstå de reisendes behov og skape positive kundeopplevelser.
Å levere på et slikt løfte krever mye. Utmerket mat er en selvfølge, men for å lykkes må du ha entusiastiske medarbeidere som er opptatt av mat, inspirerende utsalgssteder og førsteklasses drift.
Norsk laks er i særklasse. For de reisende fungerer konseptet spesielt bra fordi det er enkelt å forstå. Og de positive assosiasjonene til norsk laks gir oss anledning til å tilby andre kvalitetsprodukter med troverdighet.

Dette er 4. redesign av konseptet. Ingen i Norge selger mer laks per kvadratmeter enn Salmon House på Oslo lufthavn. Publikum elsker det ganske enkelt. Derfor satser vi så tungt på Salmon House”
May-Nina Alstad, Marketing Service Director Nordic, SSP.
Løsning
Navnet Salmon House er viktig og speiler hva vi er eksperter på. Det unike er at det i tillegg fungerer som veiviser og paraply for andre delikatesser og matsuvenirer fra hele landet.
Designspråket i den visuelle identiteten får navnet til å stå tydelig frem, gjennom bruk av en enkel typografi, lakserosa identitetsfarge og dekorelementer inspirert av norske håndverkstradisjoner.

Heltene i butikken er varene selv, og butikkens innredning løfter delikatessene frem i et moderne kjøpmannsuttrykk. Arealet er lite, og innredningselementene er utformet som moduler.
Den lett tilfeldige plasseringen er tilsiktet og gir en opplevelse av naturlig variasjon, og mulighet for oppdagelsesferd – slik et skattkammer bør gjøre. Dette bidrar til å gi produktene ytterligere egenart og en rikere og mer positiv handleopplevelse.