Lav kjennskap
Synnøve gresk yoghurt er markedsleder i kategorien og det var Synnøve Finden som i stor skala introduserte den greske yoghurtvarianten i norsk dagligvare.
Til tross for dominans i hyllen og stor Synnøve-logo sentralt plassert på pakningen, var kjennskapen til at det var et Synnøve Finden produkt svært lav.
Scandza ønsket en serie med et helhetlig designspråk og sterkere branding – uten å miste gjenkjennelse.
Merkemaskot og distinkte brand codes
Synnøve Gresk er revitalisert i sin helhet. – Og navnet er juster fra Gresk yoghurt til Synnøve Gresk. Synnøve er ung, innovativ og leken, og som merkemaskot opptrer hun i ulike positurer som en integrert del av designet.
«Synnøveland» er landskapet hun beveger seg i. Den ikoniske jenta og illustrasjonsstilen med fravær av foto eller naturalistisk gjengivelse av ingredienser, gjør helhetsinntrykket til noe helt eget basert på distinkte brand codes. Designet er vennlig med bred appell! Akkurat sånn Synnøve skal være.
I tillegg til originalserien er det nå lansert en dessertserie, og en serie uten tilsatt sukker.