Visuell identitet
Visuell identitet
Visuell identitet
Visuell identitet
Visuell identitet
Visuell identitet
Visuell identitet

Sterk og distinkt identitet for økt konkurransekraft

VVS Norge utfordrer og bringer helt nye perspektiver inn i rørleggerbransjen.

Bakgrunn

VVS Norge er etablert for å sikre konkurransekraft for medlemsbedrifter og rørleggere gjennom et integrert partnerskap med grossister og leverandører for å oppnå bransjens beste betingelser.

Etableringen snur opp ned på et etablert tankesett og utfordrer eksisterende verdikjede. Målet er økt konkurransekraft både på drifts-, kompetanse-, innkjøps-, og varestrømsiden for respektive datterselskaper/forretningsenheter i privat- og proffmarkedet.

VVS Norge eier i dag datterselskapene Comfort-Kjeden AS og Bademiljø AS, som begge har egne kjedekonsepter henholdsvis Comfort og Bademiljø.

Løsning

Inspirasjonen til identiteten ligger i forretningsidéen og ambisjonen om å gjøre ting annerledes og sette nye premisser i en tradisjonell bransje.

Visuell identitet
VVS Norge med driftsdirektør Vidar Skoglund (t.v) og administrerende direktør Thorbjørn Theie

Navnetrekket representerer en tydelighet, og et «no nonsense» design basert på en robust og tidløs grotesk typografi.

Symbolet er en illusjon av et perspektiv i tre dimensjoner og dannes av det vi i visuell kommunikasjon gjerne kaller «negative space».

Fargepaletten er bevisst enkel, kraftig og distinkt. En justert magenta er valgt som hovedfarge. Den oppleves å utfordre de etablerte visuelle signalene i rørleggerbransjen og har god kontrast både mot mørk og lys bakgrunn.