Bakgrunn og oppgave
Institutt for energiteknikk (IFE) skulle skille ut sin divisjon for radiofarmasi som en selvstendig virksomhet. Grid ble engasjert for å lede utviklingen av verdipyramide (verdier, misjon og visjon), merkevareplattform, navn, visuell identitet og distinkte merkeelementer samt webdesign.
Visjon og misjon
Agilera har som visjon å realisere morgendagens kreftmedisin med høy presisjon. Selskapets nøkkelord er presisjon og agilitet, noe som reflekteres i hele merkevarestrategien.
Navneutvikling
Merkenavnet Agilera er en teleskopord som kombinerer 'Agile' og 'radium' (Ra). Dette navnet understreker selskapets løfte om agilitet og presisjon i utvikling, produksjon og levering av radioaktiv kreftmedisin.
Navnet Agilera er lett å huske, har et relevant meningsinnhold og fungerer godt på alle språk. Tonaliteten (navnets melodi) er ladet med omsorg. Virksomhetsnavnet er Agilera Pharma AS.
Visuell identitet og design
Den visuelle identiteten og designet er nøye utviklet for å speile kategorispråket innen radiofarmasi og vektlegge presisjon. Den lysende grønne fargen symboliserer radium.
Oppsummering
Grid hjalp Agilera med å etablere en sterk og tydelig merkevare som resonnerer i det internasjonale markedet for radiofarmaka.
Gjennom en strategisk tilnærming til merkevarebygging, navneutvikling og design, har Agilera fått en solid merkevarestrategi som en innovativ og pålitelig aktør i sin bransje.
Varemerkeregistrert som navn i Norge, EU og USA.
Oppdragsgiver: Agilera Pharma AS