Økologisk melk fra Røros
Redesign som skulle trigge norske assosiasjoner samtidig som Coop Änglamark fortsatt garanterte kvalitet.
Bakgrunn
Coop Änglamark er Coop sin egen nordiske serie med økologiske produkter. Utfordringen til Änglamark melk var at den ikke bare hørtes ut som svensk, men også så ut som svensk. En håpløs situasjon for en melk som kommer fra norske kuer og tappes av Rørosmeieriet. Coop ønsket derfor et redesign.
Oppgave og løsning
Grid jobbet med et redesign, samt nylansering av lett-melk, som skulle trigge norske assosiasjoner samtidig som Änglamark fortsatt var avsender.
Linken til Røros som opprinnelssted, norske kuer og Rørosmeieriet ble viktige identitetsbærere.
Trykkmetode og ønske om et enkelt, relevant og troverdig uttrykk førte til inspirasjonen fra Kjell Aukrust sine velkjente og høyt elskede tegninger.
Strekillustrasjon og motiv med tydelige kategorifarger sikrer synlighet og, ikke minst, en tilføring av høyst berettiget opplevelse av kvalitet.
Illustrasjon: Grid v/Kristoffer Eidsnes Oppdragsgiver: Coop Norge Handel AS