Like amerikansk, men stoltere og mer moderne, går BigOne all inn for å gi deg maksimal pizzanytelse
BigOne har siden 1991 vært den amerikanske pizzaen i den norske frysedisken. Men mye har skjedd med uttrykket til amerikansk pizza - ikke minst i USA.
Hva BigOne ønsket å tilføre markedet, var heller ikke åpenbart for pizzaspisere flest. Så hvordan fremstå mer moderne, men like amerikansk, og med en tydeligere agenda?
Tøffere uttrykk
USA er mer enn frihetsgudinnen og Las Vegas. Vi valgte å flytte BigOne bort fra masseturismens klisjéer. I stedet kommer BigOnes amerikanske identitet frem i typografi, logo, farger og tone of voice.
Få har mer selvtillit enn amerikanerne, og nye BigOne har fått et tøffere uttrykk. Logoen er stoltere, og er inspirert av amerikansk skilttypografi.
Pizzanavnene har attitude. Pizzabildene har punch. Og BigOnes agenda er mer åpenbar: Pay-offen «More of the good stuff» er integrert i logoen. Og tekstene på baksiden av emballasjen ender i konklusjonen «There’s pizza. And then there’s BigOne».
Brand codes er viktig for at en merkevare blir valgt. Forbruker skal umiddelbart gjenkjenne en BigOne i butikken. Derfor er BigOnes eierskap til blått i pizzakategorien betraktelig forsterket i det nye designet.