Bakgrunn
Gangbar er laget av gode råvarer og tilberedes «on location» hver dag. Serien består av baguetter, rundstykker, juice, smoothies, supper, salater, yoghurter, sushi, m.m! Perfekt påfyll for veien videre. Fås hos Narvesen og 7-Eleven.
Utfordring: Opprinnelig identitet og design rettferdiggjorde ikke seriens kvaliteter og kundeløfte, og var krevende å merkevarebygge. Produktene fremstod anonyme i hylla med et intetsigende navn som var vanskelig å huske.
Vi har bistått med merkevareplattform, navnelaging, identitet og pakningsdesign.
Fargepaletten er holdt minimal for å skape seriepreg på tvers av kategoriene og for å gi kontrast til de ulike råvarene. Farger som reflekterer smak bidrar til enkel navigasjon.
Løsning
Gangbar (homonym; ord med flere meninger) betyr både; godkjent – altså gyldig for alle, og noe man kan gå på, i eller med. I tillegg til å være produkter av god kvalitet spiller navnet på at folk skal kunne holde seg gangbare gjennom dagen med godt påfyll og ny energi.
Kombinasjonen av navn og visuelle brand codes, pakningsdesign og emballasje gjør at vi opplever at Gangbar er enkelt å kan ta med seg på veien videre.
Serien har fått et distinkt og rent design, med en logo som reflekterer både fart, stolthet og kvalitet uten å bli tradisjonell.
Resultat
Å lansere et nytt brand under en pandemi er ikke lett – spesielt når produktene primært selges til folk på farten. Vi er derfor ekstra stolte over at bl.a juice og smoothies hadde betydelig salgsvekst i lanseringsperioden!
Oppdragsgiver: Reitan AS