Når Farris, Bris og Frus overføres til boks, benytter Grid branding muligheten til å forene designet på tvers av seriene. Felles merkeelementer, som en sentrert diamantform inspirert av Farris-logoen, styrker den visuelle identiteten. Dette gir en helhetlig opplevelse som reflekterer de unike mineralene fra Larviks kilder og gir boksene et eksklusivt uttrykk.
Opprydding i identitetselementer
Farris har vært et populært mineralvann siden lanseringen i 1915. 90 år senere ble familien utvidet med Farris Bris, og i 2022 kom Farris Frus. Selv om de tre produktseriene er knyttet til samme merkevare, har designelementene og komposisjonene ikke vært identiske.
Da Grid fikk i oppdrag å tilpasse designet til boks-formatet, benyttet vi muligheten til å rydde opp og etablere felles merkeelementer som knytter seriene tettere sammen.
Shine bright like a diamond
De tre produktseriene har nå en sentrert diamantform som inneholder logo, navnetrekk og smak. Diamantformen er inspirert av emblemet i Farris-logoen. Frus og Bris hadde også ulike krone-symbol. Disse har nå lik krone.
Unike mineraler
Det unike med Farris-vann er mineraler fra de kongelige kildene i Larvik. Inspirert av mineralene er diamanten nå også brukt som boksenes strukturelle element. Samtidig som dette mønsteret gir assosiasjoner til bobler i vann, gir det økt opplevelse av kvalitet og binder seriene ytterligere sammen.