Møllerens mel med økt hyllestyrke, mer distinkt og mer enhetlig merkevare
En bred produktportefølje av mel fra ulike kornsorter med ulike funksjonsområder fremstår nå som en tydelig og enhetlig merkevare med et distinkt design og enkel navigasjon - og som virkelig synes i butikkhylla.
Bakgrunn og oppgave
Møllerens er Norges ledende merkevare for mel-, korn-, brød- og bakeprodukter, med en historikk tilbake til 1866. 150 år senere har konkurransesituasjonen tilspisset seg. Grid fikk en todelt oppgave: Styrke Møllers konkurransekraft vis-a-vis konkurrentene (merkevare), samt å aktualisere baking mot en yngre målgruppe (kategori).
Strategi
Gjøre Møllerens mer distinkt og enhetlig, og gjøre produktnavigering enklere, samtidig som vi styrker inspirasjonselementer som oppleves relevante i moderne liv.
Løsning
Vi forsterket illustrasjonene - Møllers mest distinkte merkemarkør, gjennom forenkling, forstørring og modernisering. Vi la til et nytt element, himmelen/toppfeltet, både for å øke særpreget, men også å styrke tilstedeværelse i butikkhyllen og hjelpe til i produktnavigeringen.
I tillegg ble det lagt til nye elementer: Bakeskolen bygger bakekompetanse og gir ulike tips til hvordan man lykkes med bakingen, mens baksideoppskriftene ble modernisert og oppgradert, bl.a. med nye bildeserier fra både bakeprosessen og det ferdige resultatet.
Oppdragsgiver: Norgesmøllene AS
Illustrasjon: Kate Forrester
Fotograf: H2W