Nyhet. Oslo lufthavn har blitt internasjonal

Vår involvering er i det vi mener er prikken over i´en. Generelt er det vel sånn? En del av reisen, når man har tid, er den lille nytelsen. Bare tenk på Oslo S og Østbanehallen der Grid har bidratt med elegante Flavours Food Market.

Åpent, elegant og luftig

Det er sånn det føles. I 1998 fikk vi en flott hovedflyplass på Gardermoen, men nå, nitten år senere, har Avinor åpnet en flyplass i internasjonalt format. Nordic sin arkitektur og løsninger har gitt et åpent, elegant og luftig prosjekt som henger naturlig sammen med det som var.

I 1998 var flyplassen bygget for å håndtere en trafikk på 17 millioner passasjerer i året. I 2014 reiste snaut 24 millioner til og fra flyplassen. I dag kan Oslo lufthavn håndtere 32 millioner passasjerer i året.

Og de reisende får mer plass og sett fra vårt ståsted melder OSL seg inn i familien av store, moderne flyplasser med bedret kapasitet på innsjekking, security og taxfree-handel.

Men vår involvering på er i det vi mener er prikken over i´en og for mange reisende vil oppleves som den største forandringen. Generelt er det vel sånn? En del av reisen, når man har tid, er den lille nytelsen. Bare tenk på Oslo S og Østbanehallen der Grid har bidratt med elegante Flavours Food Market.

The food travel expert

SSP, «The food travel experts», sin portefølje består av lokale, internasjonale og spesialtilpassede merkevarer på flyplasser og jernbanestasjoner i 27 land.

Vi er stolte av samarbeidet med SSP som gjennom en krevende anbudsrunde fortsatt ble valgt som hovedaktør på Oslo lufthavn.

Vårt bidrag har vært todelt. Gjennom anbudsprosessen har vi jobbet med tydeliggjøring og konkretisering av de konseptene SSP ønsket å tilby.

Vi er stolte av samarbeidet med SSP som gjennom en krevende anbudsrunde fortsatt ble valgt som hovedaktør på Oslo lufthavn.

Og i tett samarbeid med SSP utviklet og realisert nye konsepter, samt tilpasset eksisterende. SSP og Grid er nå representert på lufthavnen med Point-kiosker, Salmon House, Foodmarket, Haven og Bar Oslo.

Grid var til stede på dagen for den offisielle åpningen og vi satt igjen med et klart inntrykk av at det nettopp er serverings- og kiosktilbudene som løfter flyplassens kvaliteter for de reisende.

Stolte karer: Øivind Breen og Harald Viberg

Joda, taxfree-mulighetene og shoppingen har nådd nye høyder, men utvalget av og variasjonen i tilbudet av mat, drikke og kioskvarer gjør flyplassen til en liten by. Her kan du velge å få det ekstremt raske rett i hånda eller mer restaurantfølelse, som for eksempel Norges-nyheten Jamies Italian.

Vi gratulerer Avinor og våre venner i SSP. Oslo lufthavn når nye høyder… beklager det ordspillet var helt nødvendig.

Aktuelt
Grid branding