En hyggelig overraskelse i Byråprofil 2025

Grid branding går rett inn på 3. plass i kategorien Årets teknologi- og designbyrå i Byråprofil 2025. En plassering som både overrasker og gleder – særlig fordi vi står utenfor kategorien faglig sett.

Aktuelt

Toppbilde: Generert av Gemini basert på følgene instruks: Lag en kort video av en blinkende bronsjepokal som blinker litt lurt.

Merkevarebyrå som leverer mye design

Byråprofil måler omdømmet til norske byråer blant landets største annonsører, og årets resultat plasserer Grid branding på pallen i en kategori vi normalt ikke forbindes med. Vi er ikke et teknologibyrå, og passer heller ikke naturlig inn i de andre kategoriene.

Derfor oppleves tredjeplassen som en anerkjennelse av det vi faktisk er: et strategisk merkevarebyrå som leverer design med kreativ kraft.

Try Dig tar sin tredje seier på rad i kategorien Årets teknologi- og designbyrå, mens en debutant klatrer inn på pallen (oversikt lånt fra Kampanje).

Samtidig opplever vi dette som en varm anerkjennelse av noe vi sikkert deler med flere byråer: et sterkt fokus på å skape merkevarer som lykkes.

Hos oss handler det om to ting:

  • at merkevaren er distinkt, og
  • at den er differensiert - meningsfullt annerledes..

Det er de to forutsetningene som alltid ligger til grunn for våre løsninger. Vi kombinerer innsiktene fra Ehrenberg-Bass Institute og Building Distinctive Brand Assets med rammeverket i Kantars Blueprint for Brand Growth – og legger på en god dose kreativ kraft.

At dette også blir lagt merke til i en omdømmekåring i en kategori som tradisjonelt har vært dominert av digitale miljøer, oppfatter vi som et sterkt signal:Merkevarefaget står støtt – også i en mer teknologidrevet tid.

Takk til alle som har stemt oss frem. Og gratulerer til Try Dig med hat-tricket, samt Netlife og de andre byråene på listen.

Vi gleder oss til fortsettelsen.